Om Catena

Catena är ett modernt, börsnoterat fastighetsbolag som genom samarbete och på ett hållbart sätt utvecklar, äger och långsiktigt förvaltar effektiva logistikanläggningar. De strategiskt placerade fastigheterna försörjer Skandinaviens storstadsregioner och är anpassade för såväl dagens som morgondagens varuflöden. Catena är börsnoterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.Catena-aktien handlas på NASDAQ Stockholm, Large Cap. 

För oss på Catena är det viktigt att du identifierar dig med vår värdegrund:

Vi överträffar förväntningar, vi tar ansvar över tid och vi är engagerade

Tjänsten som ekonomiassistent är placerad på Catenas huvudkontor i Helsingborg. Där finns koncernledning, ekonomi, HR, kommunikation och hållbarhet samt Region Helsingborgs medarbetare – regionchef, förvaltare, fastighetstekniker och förvaltningsadministratör. I dagsläget totalt knappt 30 personer. Med våra kollegor på de andra regionerna är vi cirka 50 personer totalt. På ekonomifunktionen arbetar du tillsammans med 7 kollegor och du rapporterar till redovisningschefen.

På Catena tror vi på individen och uppskattar och ger möjligheten till egna initiativ, eget ansvar och möjlighet att påverka.  Catena är certifierat som ett Great Place To Work – ett kvitto på att vi erbjuder våra medarbetare en bra arbetsplats.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent på Catena erbjuds du ett varierande arbete – till dina uppgifter hör bland annat följande:

  • Scanning av leverantörsfakturor – blir initialt en huvuduppgift då vi håller på att ta hem scanningen som idag ligger outsourcad
  • Kontering av leverantörsfakturor i Palette
  • Kundfakturering
  • Förbereda för leverantörsbetalningar/skapa betalningsförslag
  • Kontoavstämningar gällande i första hand reskontror och kassa/bank
  • Momsavstämningar
  • Inbetalningar
  • Kravhantering
  • Arkivering

Utöver de ekonomirelaterade uppgifterna ingår också exempelvis posthantering och övriga ad hoc-uppgifter.

Bakgrund/profil

Vi tror att du är gymnasieekonom och/eller har du hunnit arbeta en del med de uppgifter som beskrivs ovan. Det viktigaste är att du är prestigelös, hjälpsam och har lätt för att lära.

För att trivas på Catena är det viktigt att du är en person som sätter ”laget före jaget”, att du är social, serviceinriktad, initiativtagande och hugger i där det behövs. Du är en person som ser vad som behöver göras och tar tag i det.

Du är strukturerad, uppskattar ordning och uppskattar en arbetsplats med högt i tak och god stämning mellan kollegorna.

På Catena sätter vi stort värde vid personlig lämplighet – vi lägger stort värde i prestigelöshet och vilja att hjälpa till!

Tillträde och variaktighet

För att få en bra överlämning av/introduktion i arbetsuppgifter ser vi gärna att personen kommer på plats så snart som möjligt. Vikariatet varar minst till 2022-12-31.

Vi erbjuder bland annat

  • Intressanta arbetsuppgifter i en framtidsbransch
  • En arbetsplats där medarbetarna trivs (eNPS 2021 +54 och certifierat som ett Great Place To Work) och som ger utrymme för utveckling, möjlighet till ansvar och att kunna påverka.
  • Marknadsmässiga villkor med frihet under ansvar
  • Helt nyrenoverade lokaler med utsikt över Öresund och Danmark

Välkommen med din ansökan!

Vi ser fram emot din ansökan, CV och personligt brev, till info@catenafastigheter.se så snart som möjligt.

Frågor om tjänsten? Kontakta Redovisningschef Martin Dellbratt på martin.dellbratt@catenafastigheter.se eller HR-chef Malin Nissen på malin.nissen@catenafastigheter.se.

 

Catenapersonal 0819 2

Great Place to Work

Catena cerifierades 2021 efter en grundlig undersökning av arbetsplatskulturen.